مدیر روابط عمومی حوزه هنری کودک و نوجوان از پیوستن 65 هزار دانشآموز در مدت یک هفته به پویش هیسطوری خبر داد و گفت: نوجوانان دهه هشتادی در پویش هیسطوری تبدیل به کنشگران فعالی شدند که با موضوع شناخت استعمار، محتوای رسانهای تولید میکنند.
به گزارش گروه آموزش و پرورش تحلیل سینا، رضوانی مدیر روابط عمومی حوزه هنری کودک و نوجوان از پیوستن 65 هزار دانشآموز در مدت یک هفته به پویش هیسطوری خبر داد و اظهار کرد: نوجوانان دهه هشتادی در پویش هیسطوری تبدیل به کنشگران فعالی شدند که با موضوع شناخت استعمار، محتوای رسانهای تولید میکنند. وی با اشاره به جزئیات پویش هیسطوری، افزود: پویش هیسطوری یک پویش کتابخوانی- کنشگری است که نوجوانان با شرکت در آن ضمن اطلاع از گوشههای تاریک تاریخ استعمار در یک رقابت نوجوانانه شرکت میکنند و هدف کنشگری نوجوانان در عرصه کتابخوانی و تأکید بر محتوای مهم همچون استعمار است. رضوانی ادامه داد: هیسطوری با هدف آشنایی نوجوانان با سرگذشت استعمار در قالب مطالعه مجموعه 15 جلدی سرگذشت استعمار به قلم مهدی میرکیایی از آذرماه امسال آغاز شده است و تا اردیبهشت ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت. وی اضافه کرد: پس از اعلام 60 هزارتایی شدن مخاطبان پویش هیسطوری، امروز پس از گذشت یک هفته رشد چشمگیری داشتهایم و مخاطبان ما در حال حاضر 125 هزارتایی شدهاند که 40 درصد از این جمعیت در فضای رقابتی این پویش به سر میبرند. مدیر روابط عمومی حوزه هنری کودک و نوجوان در رابطه با رشد مخاطبان این پویش گفت: یکی از علتهای مهم این رشد چشمگیر در مدت یک هفته، فضای بعد از امتحانات مدارس است که طی تشکیل ستادهای استانی و ورود پویش هیسطوری به سطح مدارس، در قدم های اول شاهد استقبال خوبی از این پویش در طول یک هفته از نوجوانان بودهایم. وی گفت: با اشاره به اینکه پویش هیس طوری یک پویش کتابخوانی صرفاً نیست و نوجوانان باید ضمن مطالعه کتاب، کنشگری کنند، تا به حال 15 هزار کنش هنری از جمله ساخت پادکست، عکسنوشت، پوستر و نقاشی کمیک و … از سوی شرکتکنندگان دریافت شده است. رضوانی با تأکید بر اهمیت تولیدات محتواهای شبکههای اجتماعی این پویش افزود: در راستای موضوع شناخت استعمار، در شبکههای اجتماعی محتواهایی در قالب فیلم شناسی، موسیقی شناسی،کتاب شناسی و استند آپ، تولیداتی شاخص داشتهایم تا نوجوانان با فهمی قویتر و با تکیه بر ابزار رسانه نسبت به موضوع سرگذشت استعمار درک عمیق تری پیدا کنند و شاهد دنبال کردن 140 هزار مخاطب در بستر شبکه های اجتماعی هستیم. وی با بیان اینکه در مجموع چند جلد کتاب الکترونیکی درباره استعمار مطالعه شده است، گفت: در حال حاضر به علت دسترسی راحتتر نوجوانان به این مجموعه، کتاب نسخه دیجیتال هر جلد را در سایت عرضه کردهایم که تا به حال 22 هزار جلد توسط نوجوانان تهیه و مطالعه شده است. مدیر روابط عمومی حوزه هنری کودک و نوجوان با اشاره به اهمیت رواج کتابخوانی در بین دهه هشتادیها تأکید کرد: مشارکت در این پویش میتواند به سادگی صورت بگیرد و زمان زیادی را از دانشآموزان نخواهد گرفت؛ طوری که مدت زمان مطالعه برای هر کتاب به طور میانگین ۲ تا ۲.۵ ساعت است. وی با اشاره به اینکه نوجوانان تا اواخر فروردین ماه می توانند در این پویش شرکت کنند، گفت: دانشآموزان برای شرکت در این پویش میتوانند به سامانه Hisstori.ir مراجعه کنند؛ همچنین دانش آموزان می توانند پس از مطالعه کتاب در آزمون شرکت کنند و در باره استعمار و ارائه نظر در باره کتابها به کنشگری در چهار قالب، ساخت پادکست یا عکسنوشت، نقاشی کمیک و تصویرسازی اقدام کنند و از جوایز متعدد این پویش بدون قرعه کشی بهره مند شوند. به گفته رضوانی، این پویش به همت تمام مجموعه های فرهنگی هنری اعم از حوزه هنری کودک و نوجوان، معاونت پرورشی آموزش و پرورش، سازمان دانشآموزی، معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات، شهرداری تهران، نهاد کتابخانهها ،بنیاد سپهر انقلاب، مؤسسه تبیان، اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان شکل گرفته است. پایان پیام/